Bazénům se v Česku opět daří
Kategorie:
STAVBABazény bazénky, bazénečky kam se podíváš. A přibývají stále rychleji. Češi a bazény jsou skutečný fenomén. Modrá očka" skvící se na zahradách, to je vskutku česká specialita. Ani po patnácti letech a několikaleté masáži „nafukovacími“ bazény není český trh nasycen, tvrdí Rudolf Pejša, jehož firma slaví letos právě patnáct let, kdy je výhradním dovozcem francouzských bazénů Desjoyaux pro Česko.
Po dvou „hubenějších“ letech, kdy český trh s kvalitními zapuštěnými bazény stagnoval, zaznamenala letos firma opět zvýšený prodej. Rudolf Pejša se neobává, že by poptávka po bazénech měla opět oslabit, protože prý do původního spektra bohatších zákazníků přibývají střední vrstvy.
Bazén pro několik generací
Prodej kvalitních železobetonových bazénů, které patří ke špičce v kvalitě, až do roku 2004 kontinuálně narůstal zhruba o dvacet procent ročně, potom na několik let začal stagnovat, až letos začaly prodeje opět stoupat. Požadavky klientely se ovšem během let podle Pejši měnily. „ Na začátku mého působení v oboru si většina lidí představovala pod pojmem "bazén" nádrž s vodou. Teprve pod vlivem osvěty bazénových firem a médií si začínají lidé uvědomovat a chápat, že není bazén jako bazén, a že existují různé systémy konstrukcí a filtračních systémů. Trh se postupně přesouvá od nižší kategorie bazénů, které si většinou pořizujete na několik let, ke klasickým železobetonovým bazénům, které vydrží po generace.“ V České republice bylo Desjoyaux jednou z prvních soukromých firem, která stavěla kvalitní venkovní i vnitřní zapuštěné bazény, po patnácti letech je u nás jedničkou v oblasti železobetonových rodinných bazénů. Celkem má firma za dobu působení v Česku přes 3000 spokojených zákazníků. V každém roce přibude přibližně 350 realizovaných bazénů.
Voda: má práce i relaxace
Největší nápor zákazníků zažívá firma na jaře a na podzim. Léto kupodivu patří pro bazénáře k odpočinkovější části roku a zbývá čas i na relaxaci. Relaxuje majitel a stavitel bazénů u vody? „Po několika letech strávených ve frankofonních zemích jsem si oblíbil jeden slogan a to je "savoir vivre", což v češtině znamená "umění žít". Nemusím se neustále koupat. K odpočinku mi stačí pohled na vodní hladinu, ať už se nacházím u moře nebo u toho svého "malého moře" na zahradě. Když k tomu přidáme plápolající oheň, připravený na grilování, skleničku dobrého vína a přítomnost mých blízkých - to je pro mě dokonalá relaxace,“ říká Rudolf Pejša.
Rodinná firma
Původně rodinnou firmu založil ve Francii v roce 1966 Jean Desjoyaux, odtud expandovala v polovině 80. let do světa. Dnes své bazény prodává v 85 zemích po celém světě včetně USA, Asie a Afriky i Jižní Ameriky a zaměstnává více než 5000 lidí. V současné době patří společnosti Desjoyaux mezi evropskou jedničku v prodeji bazénů. Nabízí širokou škálu vnitřních (cca 1/4 produkce) a vnějších bazénů. Kromě rodinných bazénů realizuje i veřejné a mobilní bazény. Také Ing. Rudolf Pejša udělal ze své společnosti po francouzském vzoru částečně rodinný podnik, když k němu před šesti lety nastoupil jeho syn. Rudolf Pejša mladší absolvoval francouzské lyceum v Dijonu a ekonomické školy ve Francii a v Austrálii. Po návratu se začal věnovat marketingu, managementu a celkovému rozvoji otcovy firmy.
Doporuč přátelům